SMS-a o takiej treści dostała moja ładniejsza połówka, kiedy cieszyliśmy się letnim spacerem. Na początku zapanowała konsternacja. SMS „Paczka pod 7” i jeszcze jakieś nieodebrane połączenie? What the hell?

Po chwili przyszło olśnienie. No taaaak… przesyłka ze stojakiem na noże (takim ładnym designerskim). No to fajnie, że paczka przyszła. Tylko trochę skoczyło mi ciśnienie, bo pojawiło się kilka niewygodnych (dla kuriera) pytań:

  1. Dlaczego kurier bez naszej wiedzy dysponował naszą własnością?
  2. Dlaczego bez naszego pozwolenia zostawił paczkę obcym osobom?
  3. Skąd kurier wiedział, że nie jesteśmy z tymi osobami w konflikcie?

Smaczku całej sytuacji dodaje fakt, że na liście przewozowym znajdował się między innymi prywatny numer telefonu. Nie wiem jak Wy, ale zarówno ja jak i moja połowica wolimy mieć kontrolę nad tym, jak nasze dane osobowe są przetwarzane.

A właśnie, taki smaczek. Kurier przy okazji (raczej nieświadomie) złamał ustawę o ochronie danych osobowych. Na liście przewozowym znajdowały się takie dane osobowe jak imię i nazwisko, pełen adres i numer telefonu. A jak mówi artykuł 51 wspomnianej ustawy:

„Kto (…) będąc obowiązany do ochrony danych osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom nieupoważnionym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.”

SAM_0496

 

Na szczęście z sąsiadami żyjemy dobrze, dlatego większych komplikacji nie było. Jednak sytuacja sama w sobie była dla mnie co najmniej mało komfortowa. Trochę ochłonąłem i napisałem maila z pytaniami o to zdarzenie do rzecznika prasowego Siódemki. W mailu powołałem się m.in. na misję firmy która brzmi:

Nadrzędnym celem naszej pracy jest satysfakcja wszystkich Klientów. To im podporządkowujemy nasze działania gwarantując najwyższą jakość usług poprzez ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością.

Poniżej mailowa odpowiedź rzecznika:

Zgodnie z naszym Regulaminem Świadczenia Usług zasadą jest doręczanie przesyłki do rąk własnych Odbiorcy (par. 5, pkt 5.3). W przypadku nieobecności Odbiorcy, kurier zostawia awizo z informacją na temat możliwości odbioru osobistego przesyłki lub uzgodnienia ponownego terminu doręczenia (par. 5, pkt 5.8).
Kurier w opisanej przez Pana sytuacji zachował się niezgodnie z naszymi procedurami. Sprawdzimy tę sytuację i jeśli się potwierdzi, przeprowadzimy z nim rozmowę wyjaśniającą. W najmniejszym stopniu nie akceptujemy podobnego zachowania i zapewniam, że powyższa sytuacja jest niezgodna ze standardami obowiązującymi w Siódemce.
Jesteśmy wdzięczni za każdą opinię dotyczącą naszych usług oraz pracy kurierów Siódemki. Wszystkie tego typu sygnały traktujemy bardzo poważnie, bowiem pozwalają nam na poprawę obsługi klienta. Z tego powodu pozostajemy także w stałym kontakcie z naszymi klientami za pomocą Biura Obsługi Klienta, portali społecznościowych oraz internetowych forów dyskusyjnych.
Siódemka rocznie doręcza ponad 20 mln paczek. Niezadowolenie z naszych usług zdarza się niezmiernie rzadko, co znajduje potwierdzenie m.in. w dotychczasowej satysfakcji Pana i Pana znajomych z naszych usług. Wierzę, że pozostanie tak dalej.
Jeżeli będę w stanie jeszcze w jakiś sposób pomóc, bardzo proszę o kontakt.
Pozostaję z poważaniem Marcin Kruszyński

Na koniec zagadka. Kto kurierowi pokwitował odbiór paczki? Bo nie zrobił tego na pewno nasz sąsiad. 🙂

A Wy jakie mieliście przeboje z kurierami?